Shell Helix Ultra 0W40 5 l
Opis
W pełni syntetyczny olej silnikowy Shell Helix Ultra 0W40 należy do rodziny najlepszych olejów produkowanych z wykorzystaniem unikatowej technologii Shell PurePlus (oleje na bazie syntetycznej: powstające z gazu ziemnego), dzięki której uzyskano olej silnikowy aktywnie pomagający w utrzymaniu silnika w czystości. Klasa lepkości 0w40 zapewnia maksymalną ochronę zarówno w warunkach ostrej zimy jak i podczas upalnego lata.
Shell Helix Ultra 0W-40 zapewnia:
• Niezrównaną ochronę przed szlamem – żaden inny olej silnikowy nie sprawi, że Twój silnik będzie czystszy - niemal jak fabrycznie nowy (dot. badań oleju w klasie 0W40)
• Niski współczynnik tarcia, co zwiększa wydajność paliwową nawet o 1,9% (w porównaniu z olejem referencyjnym dla branży)
• Doskonałą ochronę przed zużyciem i korozją
• Łatwiejszy rozruch zimnego silnika
• Wyjątkowa wydajność w niskich temperaturach
• Niska odparowalność oleju
• Do silników benzynowych, wysokoprężnych (bez filtra cząstek stałych) i z instalacją LPG; odpowiedni również do biodiesli i mieszanek benzyny z etanolem
Dane techniczne
Nazwa | Shell Helix Ultra 0W40 |
opakowanie | 5 litrów |
Klasa lepkosci | 1 |
rodzaj | syntetyczny |
Specyfikacje ACEA | A3/B3/B4 |
Specyfikacja API | SN/CF |
Aprobaty/Rekomendacje | MB- 229.5 225.5 ; Porsche A40 ; VW 502 00 , 505 00,; Fiat 9.55535-Z2 ; Renault RN 0700/RN 0710 |
DPF/FAP | NIE |
Gęstość 15°C | C 0,844 g/cm³ ASTM D4052 |
Lepkość kinematyczna 40°C | 75,2 mm²/s ASTM D 445 |
Lepkość kinematyczna 100°C | 13,5 mm²/s ASTM D 445 |
Lepkość kinematyczna -30°C | brak danych |
Wskaźnik lepkości | 185 ASTM D2270 |
Temperatura zapłonu | 241°C ASTM D92 |
Temperatura płynięcia | -42°C ASTM D97 |
Odparowanie (Noack) | brak danych |