RAVENOL EFS 0w20 4L
Opis
RAVENOL EFS EcoFullSynth. SAE 0W-20 20 to w pełni syntetyczny olej silnikowy na bazie PAO (polialfaolefin) ze specjalną technologią USVO® i sprawdzoną technologią CleanSynto®, przeznaczony do silników samochodów osobowych (benzynowych i wysokoprężnych) z turbosprężarką lub bez niej oraz bezpośrednim wtryskiem lub bez niego. Technologia USVO® pozwala zachować bardzo wysoką stabilność lepkości oleju. Nie jest obarczona wadami polimerowych preparatów polepszających lepkości, a jednocześnie ma ich wszystkie zalety. Olej lepiej chroni silnik, zwiększa i zachowuje jego wydajność, optymalizuje jego czystość, a także rzadziej wymaga wymiany. Technologia USVO® gwarantuje brak strat lepkości w całym okresie między wymianami oleju, a także wyróżnia się doskonałą stabilnością oksydacyjną. Jednocześnie umożliwia szybszy dopływ i wcześniejsze smarowanie części ruchomych silnika, zmniejszając ich zużycie cierne, narastanie zanieczyszczeń i ogranicza spadek wydajności. RAVENOL EFS EcoFullSynth. SAE 0W-20 tworzy bezpieczny film smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach pracy. Chroni również przed korozją i utratą oleju pod wpływem utleniania i koksowania. Znakomite właściwości podczas rozruchu na zimno przekładają się na wysoce niezawodny dopływ oleju. Chroni przed zjawiskiem przedwczesnego zapłonu przy niskich obrotach (LSPI), a co za tym idzie — chroni silnik przed uszkodzeniem. Dzięki znacznej oszczędności paliwa RAVENOL EFS EcoFullSynth. SAE 0W-20 pomaga chronić środowisko poprzez redukcję emisji CO2.
Wskazówki dotyczące zastosowania
Stosowany jako uniwersalny i paliwooszczędny olej klasy premium w nowoczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych w samochodach osobowych w których zalecany jest ten rodzaj oleju.
Właściwości
· gwarantowane najszybsze możliwe smarowanie wszystkich części silnika
· wysoka oszczędność paliwa FE (Fuel Economy ) dzięki zastosowanym olejom bazowym oraz dodatkom
· niska skłonność do parowania, co obniża zużycie oleju
· zabezpiecza przed gromadzeniem się szlamu, laków, nagaru oraz korozją, również w niekorzystnych warunkach stosowania
· brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach
· działanie popychaczy hydraulicznych zagwarantowane we wszystkich temperaturach
· stabilny olej silnikowy bez utleniania NOx
· dobre wchłanianie i rozpraszanie sadzy w oleju
· neutralny w stosunku do materiałów uszczelniających
Dane techniczne
Nazwa | Ravenol |
opakowanie | 4 litry |
Klasa lepkosci | 0w20 |
rodzaj | syntetyczny ( technologia syntetyczna HC) |
Specyfikacje ACEA | C5 C4 |
Specyfikacja API | SN Plus SP (RC) |
Aprobaty/Rekomendacje | BMW Longlife-17 FE+, MB 229.71, MB 229.72, Volvo VCC RBS0-2AE 0W-20 – wymiana serwisowa |
DPF/FAP | TAK |
Lepkość kinematyczna 40°C | 42,7 |
Lepkość kinematyczna 100°C | 8,3 |
Wskaźnik lepkości | 173 |
Temperatura zapłonu | 230 |
Temperatura płynięcia | -63 |
Odparowanie (Noack) | 9,7 |